marți, 29 aprilie 2008

Si poate totusi…

Si poate totusi cand iti pica falca, vazand niste fenomene de oameni, ajungi sa te multumesti cu ceea ce ai, ba chiar sa apreciezi fiecare detaliu.

Dimineata celei de-a doua zi de Pasti, ora 8 :00. Locatia: Negresti-Oas (orasel de aproximativ 10.000 de locuitori, undeva intre Baia Mare si Satu Mare). Soarele rasarea, pasarelele ciripeau, toate bune si frumoase. Liniste. Totusi, cand mi-era lumea mai draga, apare un plod de vreo zece ani pe strada, calare pe un ATV, fara sa poarte casca. Gonea in viteza in susul si in josul strazii, ca sa se mandreasca cu (vezi, Doamne !) ce are… sau mai bine zis: ce are taticu’. Copil fenomen! Trecem cu vederea. Dar ce spuneti cand in decurs de o jumatate de ora, se aglomereaza strada cu vitezomani cocotati pe mai-stiu-eu-ce motociclete, motorete (habar nu am care e diferenta – sincer nici nu imi pasa!), masini de viteza si altele? Ce se intampla cand „calaretii” au TOTI sub 18 ani? Va spun eu: se ingreuneaza respiratia si se dilata pupilele. Parintii copiilor astora chiar nu au nimic in cap? Si creier ca creier, ca sa zicem ca nu sunt singurii oamenii de pe planeta cu deficiente mentale, dar bunul gust? Cica e trendy sa ai ceva care merge cu mai mult de 120 km/h. Poftim? Cica e gretoasa propozitia asta... mai degraba...

Si ce ma irita cel mai tare e ca, in ciuda faptului ca orasul are 10.000 de locuitori, si in total, vreo 5 km lungime (diametru... spuneti-i cum vreti!), fiecare are masina,-ini cu care se plimba dintr-un „capat in celalalt al orasului”; vreau sa spun ca am auzit in cele trei zile petrecute acolo, de cel putin 5 ori intrebarea „Nu vrei sa te duc cu masina? Cum sa mergi atata pe jos!?” – era vorba de vreo 15 minute de mers pe jos... ma dor picioarele numai cand ma gandesc!

Iar acum vreau sa revin: chiar apreciez si ma bucur mult ca totusi stau intr-un oras in care am nevoie, intr-adevar, de masina, ca sa ajung la timp unde trebuie, ma bucur ca traiesc intr-un oras in care lumea mai iese prin parcuri si mai umbla pe jos. Sincer, ma bucur!

P.S.: Hristos a inviat si toate cele!

3 comentarii:

Deea spunea...

ca la romani, ce mai.. #-o

sincera sa fiu, cred ca la orele de varf mai repede ajungi pe jos la destinatie decat cu masina, sau cel putin in acelasi timp :D (asta pentru partea de la finalul articolului)

Alt-F4 spunea...

las' ca`mi ia tati ATV,si cu ala te aduc la scoala :> xD

(motorete == motociclete)


P.S.: BIKE RULESSSSSSS !!!!!!!!!

dayana spunea...

da`le f.close("viata")