duminică, 4 noiembrie 2007

De ce dracu' n-a oschit-o si el?

E groaznic ca la scoala ne invata o gramada de tampenii care nu o sa ne foloseasca la absolut nimic dupa ce iesim de pe portile ei. E groaznic ca noi stam sa ascultam aburelile fiecarui profesor in parte, de frica sa nu ne dea, vezi-doamne, o nota mica; doar de! Conteaza la admitere!
Cele mai frumoase si mai interesante cazuri le intalnim la minunata Limba Romana:
1. "Miorita".
Toti invatam ca e o balada, cu o gramada de motive poetice, care mai de care cu denumire cat mai complicata (le-am tocit si eu cand a fost cazul, e evident ca le-am uitat!), si unde ajungi? Sa constati ca ciobanasul ala era un cretin! Tot vorbea de cazul in care va muri, ca ce-o fi, dac-o pati. In loc sa o oscheasca si el sau isi ia dracului o bata sa se apere! Ce ii invatam pe copiii nostri? Ca daca vine unu la el sa il violeze sa isi accepte soarta si sa incearce sa treaca peste? Frumos, romanilor! Generatia urmatoare va straluci!
2. Intepretarile figurilor de stil!
Bai, ma calca pe nervi! Se mai gaseste un destept ca George Calinescu sau Garabet Ibraileanu care sa imi explice ce vroia sa zica saracu poet, prozator, etc. in epitetele si metaforele lui! NU MA INTERESEAZA! Sau consider ca nu e adevarat! Saracu Sadoveanu cred ca se rasuceste in mormant cand aude ca "plopul este un simbol al spanzuratilor, motiv al tristetii si suferintei!" NU! Plopul este un copac. A ales plopul pentru ca probabil ii placeau al naibii de mult plopii! Nu pentru motivul sau... poetic... Ce sa zic!!!
M-am cam saturat sa tot aud aberatii prin scoala, sa tot vad tocilari care stau, mai, si invata fiecare detaliu din fiecare comentariu, cuvant cu cuvant, fara sa isi puna intrebarea: "Ba! Totusi asta chiar asta a vrut sa transmita!?" Ma indoiesc ca se vor schimba lucrurile curand, dar hei! Toate au un inceput!

3 comentarii:

DarK`EyeZ spunea...

Mi-am pus si eu aceeasi intrebare la faza cu plopu` :)) Ce mi se pare mie enervant e ca foarte multi profesori de romana sustin ca trebuie sa interpretam noi respectivele "simboluri", ca fiecare vede lucrurile in alt fel.. si cu toate astea pentru Capacitate/BAC/etc. trebuie sa tocim toti acelasi lucru, ca daca nu scrii cum sustine X, nu e bine :|

Anca. spunea...

Da, si pe langa asta, profesorul iti zice sa interpretezi din punctul tau de vedere, dar la test, daca nu scrii ce crede el, ai dat de dracu' si de ma-sa! :>

AndR3i spunea...

nu-i chiar asa.. mai exista si exceptii, eu stiu mai bine sunt la filo si fac cu moldovan, pe care desi toata ziua o injur in gand o respect. si stai linistita ca stia si sadoveanu respectivele simboluri si nu a scris plop doar pentru ca ii placea copacul ;)